Lördag

Igår var vi hemma hos våra fina vänner Annie och Martin. Parmiddagar är underskattat för övrigt! Det börjar alltid med lite trevligt tjöt för att senare spåra ut med allt som inte hör till. Iallafall, gårdagens kväll kan sammanfattas med ett ord: RÄKFROSSA! Oj, vad det åts! Behöver jag säga att det var gott?

Vi välkomnades med skumpa för det var banne mig någonting som behövde firas!

Är inte räkor, och skaldjur överhuvudtaget, det godaste som finns i matväg?

Jag har dille på vitlök. Det ska finnas med i varenda maträtt! Gissa om jag blev glad när vitlöksbröden uppenbarade sig på matbordet?

Till efterrätt blev det kladdis. Jag tycker det är kul att experimentera med lite olika smaker och den här gången la jag över ett tobleronetäcke över kakan.

Från en dag/middag till en annan, nu ska vi möta upp far för att handla ingredienserna till dagens middag med familjen.

Njut denna söndag kära du!
Stor kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: