En smärtupplevelse

Jag har råkat ut för ett dilemma som jag måste skriva av mig om. Tidigare idag skulle laga till mig en god bit mat, vilket jag ångrar nu, och hade precis satt på en kastrull fylld med broccoli. Medans jag väntade på att vattnet skulle koka upp tänkte jag torka av en annan platta med min hand. Med ett skrik värre än en ylande varg drog jag bort handen i all hast och tänkte inget annat än "helvete". Till min förtvivlan ser jag att jag har satt på helt fel platta.
Jag tar bort handen och tänker inte mer på saken, men smärtan avtar inte utan blir helt klart värre. Att sätta handen under iskallt vatten blev ett självklart val. Och på den vägen har det gått enda sedan klockan ett idag. När fanskapet till hand ska sluta att göra ont vet jag inte, det är bara att invänta och se.
När en sådan här fjuttig händelse händer förs mina tankar till dem som har stått ut med betydligt värre brännskador. En stor hyllning till er, ni är riktiga kämpar!

Skadan gör verkligen inte sig rättvis på bild.

Den här köttkalossen är min räddade ängel idag. Tacka vet jag ICA:s köttförs, både bra till mat som till smärtlindring!

Nehepp en halvtimme senare och jag är färdig med det här inlägget. Köttet börjar att tina upp här med, dags att byta. Undrar förresten om apoteket har någon slags kylkompressor?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Staaaackaars Vickan!! Får blåsa på din hand på lördag. Ska bli så kul att ni kommer!

Ps. Verkligen fina grejjer från Ajkea!

2009-11-03 @ 19:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: