Lite svenskt.


Fyra dagar har gått och man saknar redan svenska matprodukter. Tur att det finns lite svenskt här och genom att besöka både den svenska affären och Ikea har jag stillat min längtan något. Självklart blev det en femkroners korv på Ikea, eller 50 pence regular hot dog. Det fina var att man kunde köpa flädersaft i miniformat och det kunde jag absolut inte motstå, som den flädergalning man är.
Det är kul att svenska företag har blivit så stora och etablerat sig lite överallt i världen, som exempelvis Ikea och H&M. Charmigt är det dessutom med svenska kyrkor som även dem etablerar sig lite varstans. Tillsammans med Emma besökte jag den svenska kyrkan här i London. Det råder öppet hus under tisdagar och då tog jag tillfälle i akt att haka på. Att man kunde köpa kanelbullar och svenskt kaffe gjorde inte saken bättre och självklart högg man i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: