Färdigläst


Efter att ha sträckläst En shopaholic i New York är jag äntligen färdig med de två första böckerna ur serien. Chick lit böcker är inte direkt min favorit i litteraturväg men jag tog mig igenom böckerna trots detta eviga tjat, som kändes lite väl orealistiskt ibland, om all denna onödiga shopping (men det är ju just shoppingberoendet författaren vill lyfta fram=därav titeln och handlingen). Dock ger boken flera tankeställare, dels att man tänker för mycket onödigt "tänk" i många situationer + att det är lätt att hamna i ett shoppingberoende om man inte har koll. Och ifall man får med sig ett/flera budskap från en bok så är inte det fyskam. Fast kan jag rekommendera dem? Nja, tveksamt. Jag gillade inte böckerna, men ifall du vill läsa äkta chick lit böcker så är det absolut något för dig!

Kommentarer
Postat av: Sofia

SV: Det är modigt eftersom många tycker och tänker om en person som gör något som anses som en social grej, ensam. Tycker jag iallafall! :)

2009-12-30 @ 21:26:12
URL: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
Postat av: nadja

dessa böcker är otroligt bra har dom alla ihop :)

2010-01-04 @ 17:49:51
URL: http://rosalady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: