London-guide.

Mitt lilla pärla ska bege sig till London i två hela veckor. London är ju verkligen så underbart!
Jag har varit i London två gånger, första gången var när jag var tretton år (2001) och andra gången var när jag var femton år (2003). Både gångerna var jag där med min syster. Självklart shoppades det, men inte lika mycket som det kanske skulle ha gjorts ifall jag besökt London idag. Jag tänkte att passa på att ge en liten London-guide över de ställen jag tycker är värda ett besök!

Harrods: Ett måste! Om du inte är shoppingsugen gå bara dit och kolla in byggnaden, underbart vacker! Shoppingen är likaså lovely, besök speciellt delikatessavdelningen (kolla in marsipandisken!), djuravdelningen (inte visste jag att det fanns parfym och hårfärgning för hundar) och julavdelningen (julstämningen är på topp och här inhandlades mina älskade julgranskulor med storbritanniens flagga på!).

The eye of London: Jag var så nervös att jag stod längst in i "ögat", men vilken utsikt! Åkte den en gång på dagen och en gång på natten, båda gångerna var mäktiga!

Madame Tussades: Jag måste säga att förväntningar var allt för stora och därmed blev jag lite besviken när vi traskade därifrån. I efterhand kan jag ändå säga att dockorna var välgjorda och det är absolut värt ett besök. Man skulle däremot inte vilja vara inlåst där en mörk kväll...

Picadally circus: Okej, jag erkänner! Jag gick och nynnade på Pernilla Wahlgrens låt varje gång man korsade picadally circus! Iallafall stämningen ligger på topp och det är alltid folk här, vare sig klockan är tre på dagen eller tre på kvällen oavsett vilka dag det är!

Big Ben och Buckingham Palace: Gå bara dit och ta ett kort sen är det inte så mycket mer. Bara du går dit!

China Town: Känns verkligen som man har hamnat i Asien med all god mat och dylikt.  Här lärde jag mig att äta med kinesiska (heter det så?!) pinnar  (om det nu sitter i än vet jag inte...).

Oxford street: Här finns en hel del shopping och så mycket fina butiker dessutom!

Övrigt: Gå in i de ljuvliga Disney butikerna, man vill ha allt! En annan butik man måste gå in i är de ljuvliga sockshops där det finns sockar i mängder och som är så snygga dessutom! Det finns även olika sorters pannkaksstånd lite varstans (speciellt en vid Big Ben) och det är riktigt gott må jag säga!

Man blev ju inte lite sugen på att åka till London nu...
Min lilla pärla kommer jag att sakna i mängder<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: