Torsdag

Idag har jag haft en riktigt pysseldag. Pyssel som hör julen till, såklart!

Jag målade träbokstäver från Panduro i vit färg.

Juklappar slogs in. Eller kartonger rättarsagt. Ett tips när man får presentkartonger från butiker (Gina Tricot och H&M delar ut dessa bland annat) är att slå in dem i vanligt julpapper istället. Då slipper man butikens loga och kan använda kartongen till andra julklappar istället.

I helgen köpte vi karameller och istället för att bara slänga in dem i ett skåp tog jag fram tre vinglas och pyntade dem med rött presentsnöre.

Nejlikor i apelsiner ger verkligen julkänsla för stunden. Dessutom luktar det så gott!

Jag gav mig även in på att göra gräddkarameller, men på något konstigt sätt blev det inte så lyckat så all smet åkte ner i papperskorgen. Det kanske hade någonting med att göra att jag inte har något vidare bra tålamod till just sådana typer av julgodis.




Kommentarer
Postat av: Lovajsa

Jag gillade karamellerna bäst! Fast på nära andra plats kommer julbokstäverna! Jättefina! :)

2009-12-10 @ 20:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: